fredag 1. juni 2012

Prezi

Jeg er sent ute (vet det godt), men har endelig fått testet ut presentasjonsverktøyet Prezi. Jeg har laget noen enkle presentasjoner og er i grunnen godt fornøyd.

Jeg liker at:
1. det er enkelt å finne ut av.
2. det er lett å dele presentasjonene. For eksempel på It's Learning.
3. jeg enkelt kan trekke inn PowerPointer og annet som jeg tidligere har brukt mye tid på å lage.
4. man kan samskrive.


Jeg liker ikke at jeg må betale for å oppgradere til en versjon der det er valgfritt om jeg vil publisere presentasjonen min. Hvis jeg skal bruke produktet sammen med elevene må det være gratis og jeg vil gjerne at de skal ha mulighet til å velge mottakere.


Jeg viste en presentasjon laget i Prezi for noen kolleger. Noen syntes det virket rotete og uoversiktlig å presentere på denne måten, mens andre likte konseptet øyeblikkelig. Nå skal mine elever få jobbe i Prezi i neste uke. Da skal vi lage en oppsummering før en eventuell  historieeksamen. Tenker å bruke Prezi som et samskrivingsverktøy. Da kan jeg publisere den i mitt navn så slipper de. Vi lager en tidslinje og fyller den ut med ting vi har laget gjennom året. Videoer, PowerPointer, radiointervjuer, bildesamlinger og diverse dokumenter. Forhåpentlig vil det være nyttig repetisjonsmateriale dersom noen blir trukket opp til eksamen?

Her ser du en instruksjonsvideo for hvordan du kan komme igang med Prezi:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar