onsdag 9. mai 2012

NKUL 2012

Første dag av NKUL 2012 er over. NKUL er Nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring og det hele foregår på NTNU i Trondheim. For min del er dette første gang på NKUL og første gang i Trondheim. Forventningene er skyhøye, det innrømmer jeg, og muligens vanskelige å leve opp til? La meg likevel oppsummere dagen: Etter å ha overgitt meg til skjebnen i form av å la min reisevante, men totalt stedville kollega vise vei til NTNU, fikk jeg lusket meg inn til første presentasjon i programmet. Jeg fikk sett Microsoft presentere et skoleprosjekt med bruk av nettbrett, deretter et foredrag om klasseromsledelse med bruk av IKT, et om digital studieteknikk og til slutt utdeling av gullepleprisen 2012. Sylfest Lomheim avsluttet dagen med foredraget "læring i skyen(e)" Alt i alt en innholdsrik dag. Det er utrolig inspirerende å være med på NKUL. Her er over 1000 mennesker med interesse for IKT i skolesammenheng samlet. Jeg plukker med meg mange gode tips, gode diskusjoner og herlige nye og gamle bekjentskaper!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar